VOP

Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti NEMI Trade, s.r.o.

1. Rozsah platnosti

1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia pre všetky zmluvy a plnenia, ktoré sme uzavreli so zmluvnými partnermi. Odlišné nákupné podmienky, referenčné predpisy alebo iné všeobecné obchodné podmienky zmluvných partnerov sú vylúčené, pokiaľ sme s nimi výslovne písomne nesúhlasili.

2. Ponuky

2.1 Naše ponuky sú nezáväzné. Objednávky sú pre nás záväzné iba vtedy, keď ich potvrdíme alebo ich splníme zaslaním tovaru. Ústne vedľajšie dohody platia iba, keď ich písomne potvrdíme.

2.2 Pokiaľ‘ kupujúci neurčí odlišnú lehotu, sme oprávnení prijať‘ ponuku kupujúceho do tridsiatich pracovných dní. Lehota pre prijatie sa začína odoslaním objednávky kupujúcim. Prijatie sa uskutočňuje spravidla zaslaním potvrdenia zákazky.

3. Povinnosť‘ plniť / Lehota plnenia

3.1 Pokiaľ‘ nie je dohodnuté inak, objednaný tovar zabalíme a pripravíme na prevzatie v na adrese Brezno 977 01, Cesta Osloboditeľov 8 a objednávateľ‘ si ho tam na svoje riziko a svoje náklady prevezme.

3.2 Dohodnuté ceny sa rozumejú brutto s DPH. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, sú v dohodnutých cenách už obsiahnuté náklady na balenie.

3.3 Pokiaľ je výslovne dohodnuté naloženie a zaslanie, uskutočňuje sa toto nepoistené a na riziko príjemcu. Pokiaľ si kupujúci želá určitý spôsob zaslania a dohodneme sa na ňom, znáša kupujúci zvlášť takto vznikajúce náklady.

3.4 Pokiaľ‘ je kupujúci v omeškaní so svojimi záväzkami, sme oprávnení uplatniť‘ zádržné právo z rovnakého zmluvného vzťahu a z ďalších objednávok a odmietnuť plnenie až do odstránenia omeškania.

4. Platba

4.1 Ak nie je dohodnuté inak, faktúry sú splatné bez zrážky 7 dní po dátume vystavenia faktúry.

4.2 Pokiaľ sa kupujúci dostane do omeškania s platbou, sme – bez ohľadu na naše iné práva – oprávnení požadovať platby vopred za všetky plnenia, ktoré ešte máme poskytnúť. Kupujúci môže túto povinnosť‘ platby vopred odvrátiť okamžitou platbou.

4.3 V prípade závažných porušení zmluvy kupujúcim sme oprávnení nariadiť okamžitú splatnosť‘ všetkých nárokov z obchodného spojenia.

5. Záruka / reklamácie / vrátenie

5.1 Ak nie je písomne dohodnuté inak, záručná doba na tovar podľa kúpnej zmluvy je 24 mesiacov.

5.2 Dodávateľ zodpovedá za vady na veci, ktoré vzniknú v dobe trvania záruky.

5.3 Kupujúci je povinný pripraviť prostredie a podklad pred montážou tovaru.
Montáž je možná len v prípade ak :
● je stena suchá
● nie je čerstvo namaľovaná
● stena nemá veľa vrstiev maľovky
● vlhkosť steny neprekročila hranicu … (?)
● sú pripravené a zavesené rošty na požadovanú výšku. (v prípade montáže na strop)

5.4 Dodávateľ nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku porušenia povinností objednávateľa, najmä:
● nevhodne pripraveným podkladom – podľa odseku 5.3
● mechanickým poškodením jednotlivých elementov veci,
● chybným alebo nedbalým zaobchádzaním s vecou,
● preťažením veci,
● nevhodným prevádzkovým prostredím ( napr. nadmerná vlhkosť, vysoká teplota, atď.)
● akýmkoľvek ďalším nesprávnym a nevhodným mechanickým zásahom do veci.

5.5 Dodávateľ rovnako nezodpovedá za vady vzniknuté porušením povinností objednávateľa súvisiacich s využitím veci, ktoré na nej vznikli po prechode nebezpečenstva škody na veci, ako aj za vady vzniknuté v dôsledku vonkajších zásahov a vplyvov tretích osôb.

5.6 Kupujúci musí tovar bezodkladne skontrolovať pri jeho prevzatí, najneskôr do 24 hodín. Pri realizácii montáže najneskôr v deň ukončenia prác. V prípade, že sa ukážu nedostatky, musí nám to okamžite oznámiť. Ak sa kupujúci rozhodne tovar vymeniť, alebo vrátiť, je potrebné nám tovar doručiť na adresu : Cesta Osloboditeľov 8, 977 01 Brezno. Po doručení a zhodnotení stavu tovaru dostane zákazník možnosť zvoliť si na základe jeho požiadaviek, či mu budú vrátené finančné prostriedky za vrátený tovar, alebo sa mu pošle nový tovar.

5.7 Ak toto kupujúci neoznámi, tovar sa považuje za schválený a nie je možné ho vrátiť. Iba že by išlo o nedostatok, ktorý nebol pri kontrole rozpoznateľný.

5.8 Ak sa takýto nedostatok prejaví neskôr, musí byť oznámený okamžite po odhalení, v opačnom prípade sa tovar považuje za schválený aj s ohľadom na tento nedostatok.

5.9 Pre zachovanie práv kupujúceho stačí včasné odoslanie oznámenia.

5.10 Pokiaľ‘ nie je dohodnuté inak, platia najmä nasledujúce vlastnosti dodaného tovaru:
• Vzhľad dyhy: Spracovanie a triedenie sa uskutoční po objednávke podľa najlepších vedomostí. Prirodzené rozdiely vo farbe a štruktúre a nepravidelnosti sa v dreve ako prírodnom materiáli vyskytujú a nie sú dôvodom na reklamáciu
• Podľa uznávaného stavu techniky je dovolená aj jemná štrbina v dyhe; to isté platí pri hotových hranách pre vystupujúce štrbiny. Zatmelené štrbiny v dyhe v rozsahu max. 1/3 celkovej dĺžky štrbiny v dyhe sú prípustné.
• Vztiahnuté na 1000 mm, je povolená deformácia dosky 2 mm, merané na voľne stojacej doske, Z dôvodu krátkych dodacích lehôt môžu byt‘ dodané dosky teplé, čo musí preveriť‘ objednávateľ. Upozorňujeme na to, že spracovanie v teplom stave môže viesť k deformácii dosiek, za ktorú nepreberáme žiadnu zodpovednosť.
• Na 1000 mm dĺžky strany je prípustná odchýlka 1 mm od pravého uhla.
• Výrobou podmienené odchýlky vo formáte, týkajúce sa max. IO % dodaných dosiek, nemožno reklamovať.
• Záručné nároky voči nám sa premlčia jeden rok od začiatku zákonnej premlčacej lehoty, Toto neplatí pre premlčanie nárokov voči nám z dôvodu chyby, teda z dôvodu nedostatku na stavebnom diele alebo nedostatku na diele, ktoré bolo použité v súlade s obvyklým spôsobom použitia pre stavebné dielo a zapríčinilo jeho nedostatok, alebo na diele, ktorého úspech spočíva v poskytovaní služieb
plánovania alebo kontroly pre stavebné dielo,
• Zmeny zákazky vyžadujú po prijatí písomnú formu a musia byt‘ výslovne potvrdené. Toto platí najmä pri pevných rozmeroch a spracovaniach. Vyhradzujeme si právo podmieniť súhlas s potvrdením zmeny objasnením nákladov a prevzatím rizika a presunutím termínov.
• Pri zákazkách, ktoré vykonávame v mene zákazníka, nepreberáme záruku za porušenie chránených práv tretích strán. Kupujúci je zodpovedný za to, aby tieto chránené práva vopred preveril. Vo vnútornom vzťahu voči nám ručí za nároky tretích strán v dôsledku takýchto porušení zmluvy.

6. Výhrada vlastníctva

6.1 Až do úplného zaplatenia našich pohľadávok z obchodného spojenia s objednávateľom, pokiaľ‘ sú tieto v okamihu dodania tovaru ešte otvorené, zostáva dodaný tovar naším vlastníctvom. Súhlasíme však s tým, že kupujúci je oprávnený disponovať‘ ním v riadnom obchodnom styku.

6.2 Výhrada vlastníctva sa vzťahuje aj na výrobky vznikajúce spracovaním, zmiešaním, alebo spojením nášho tovaru v ich plnej hodnote. Ak pri spracovaní, zmiešaní a spojení s tovarom tretej strany trvá jej vlastnícke právo, získavame spoluvlastníctvo v pomere účtovných hodnôt spracovaných tovarov.

6.3 Pohľadávky voči tretím stranám vznikajúce z ďalšieho predaja nám objednávateľ‘ odstupuje za účelom zaistenia už teraz v celku alebo v prípade spracovania, zmiešania a spojenia s tovarom tretích strán vo výške nášho prípadného spoluvlastníckeho podielu. Objednávateľ je oprávnený inkasovať‘ pohľadávky, dokiaľ toto splnomocnenie neodvoláme. Objednávateľ nie je oprávnený podstúpiť pohľadávky, toto neplatí ani na účely inkasovania pohľadávky formou faktoringu, iba že by bol poskytovateľ‘ faktoringu súčasne povinný, poskytnúť nám protiplnenie vo Výške nášho podielu na pohľadávke, kým naše pohľadávky voči objednávateľovi ešte existujú

6.4 Objednávateľ‘ musí bezodkladne písomne e-mailom oznámiť‘ zásahy tretích strán do mám prislúchajúcich pohľadávok a tovarov.

6.5 Vykonanie výhrady vlastníctva nami neznamená automaticky odstúpenie od zmluvy

6.6 Nami dodané tovary alebo na ich miesto nastupujúce pohľadávky nesmú byť pred úplným vyrovnaním našich pohľadávok ani založené tretím stranám, ani odovzdané alebo odstúpené ako zaistenie.

6.7 Ak hodnota záruk prekročí naše pohľadávky o Viac než 20%, na požiadanie objednávateľa uvoľníme záruky podľa vlastnej voľby.

7. Salvádorská doložka

7.1 Pokiaľ je niektoré ustanovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok neplatné alebo nerealizovateľné, zostávajú ostatné ustanovenia účinné, iba že by zánikom jednotlivých ustanovení bola niektorá zmluvná strana tak neúnosne znevýhodnená, že od nej nemožno rozumne očakávať dodržiavanie zmluvy.

V Brezne dňa 01.01.2023

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY NEMI TRADE S.R.O.

www.nemitrade.sk
01.01.2024

I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

  • Spoločnosť NEMI Trade s. r. o. so sídlom Šupkova 43/3, 976 81 Podbrezová, Slovenská republika, e-mail:obchod@nemitrade.sk, IČO: 53 239 440, DIČ: 2121309839, IČ DPH: SK2121309839, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica registri oddiel: Sro, vložka č.: 39447/S, je prevádzkovateľom webovej stránky nemitrade.sk (ďalej len „webová stránka“) a predávajúcim (ďalej len „Predávajúci„).
  • Predávajúci vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP„), ktoré upravujú vzťahy medzi Predávajúcim a Klientom pri výrobe, predaji, dodaní tovaru a poskytovaní služby. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzavretej s Predávajúcim a sú záväzné pre všetky zmluvné strany. Tieto VOP neupravujú vzťahy medzi Predávajúcim a Klientom pri predaji tovaru a poskytovaní služieb prostredníctvom e-shopu https://eshop.nemitrade.sk/.

Vymedzenie pojmov

  • Klientom je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  • Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a súvisiacimi predpismi.
  • Podnikateľom sa rozumie:
  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  • osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Podnikateľom sa taktiež rozumie pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie klient v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.

  • Tovarom sa rozumie:
  1. tovar z výrobného programu (sériovo vyrábaný),
  2. tovar zhotovený/upravený na základe individuálnych požiadaviek klienta alebo tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného (konkrétneho) klienta,

zverejnený na webovej stránke, resp. špecifikovaný v záväznej elektronickej objednávke klienta potvrdenej predávajúcim.

  • Tovar z výrobného programu (sériovo vyrábaný) sa na webovej stránke predávajúceho predáva tak, ako je na nej prezentovaný, t.j. najmä bez dodatočných úprav požadovaných klientom. Takýto tovar klient kupuje tak, ako to vidí na webovej stránke predávajúceho.
  • Tovarom zhotoveným/upraveným na základe individuálnych požiadaviek klienta alebo tovarom vyrobeným na mieru alebo tovarom určeným osobitne pre jedného (konkrétneho) klienta sa rozumie najmä tovar:

–  do ktorého predávajúci podľa rozhodnutia klienta a jeho špecifikácie akokoľvek zasiahol,

–  ktorý predávajúci podľa rozhodnutia klienta a jeho špecifikácie akokoľvek upravil,

– ktorý predávajúci podľa rozhodnutia klienta a jeho špecifikácie akýmkoľvek iným spôsobom individualizoval,

– ktorý nie je sériovo vyrábaný (nepochádza z výrobného programu) a jeho zhotovenie bolo založené na voľbe klienta alebo na jeho individuálnej objednávke.

  • Na účely týchto VOP a pre jednoznačné vysvetlenie pojmu „tovar zhotovený podľa individuálnych požiadaviek klienta alebo tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného (konkrétneho) klienta“ podľa týchto VOP sa stanovuje, že individuálne požiadavky klienta, či vyrobenie tovaru na mieru alebo pre jedného konkrétneho klienta sa prejavujú najmä tým, že

– klient určuje rozmery tovaru, pokiaľ nejde o všeobecnú špecifikáciu ponúkanú predávajúcim

– klient určuje tvar tovaru, pokiaľ nejde o všeobecnú špecifikáciu ponúkanú predávajúcim

– klient požaduje špecifický dizajn tovaru v porovnaní s tovarom sériovo vyrábaným (tovarom z výrobného programu)

– klient požaduje do tovaru umiestniť špeciálny komponent.

  • Službou sa rozumie služba, ktorú predávajúci poskytuje klientovi na základe individuálnych požiadaviek klienta, ktoré sú špecifikované v záväznej elektronickej objednávke klienta potvrdenej predávajúcim a to najmä grafické návrhy produktov, vizualizácia, zameriavacie práce, doprava, montáž.
  • Zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi predávajúcim a klientom, predmetom ktorej je záväzok predávajúceho dodať klientovi ním záväzne objednaný a predávajúcim potvrdený tovar alebo službu a previesť na klienta vlastnícke právo k tovaru a záväzok klienta tovar, resp. službu prevziať a zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v súlade s podmienkami uvedenými v týchto VOP. Zmluva má na účely týchto VOP charakter Kúpnej zmluvy a Zmluvy o dielo. Za zmluvu uzavretú v súlade s týmito VOP sa považuje aj zaslanie záväznej elektronickej objednávky klientom, na základe cenovej ponuky vystavenej predávajúcim a jej potvrdenie zo strany predávajúceho.

Právne vzťahy predávajúceho s klientom, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a klientom sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

  • Klient podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Reklamačný poriadok, že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

II. CENOVÁ PONUKA A UZATVORENIE ZMLUVY

  • Predávajúci na účely týchto VOP akceptuje len elektronickú formu objednávky klienta, zaslanú predávajúcemu na elektronickú adresu/e-mail obchod@nemitrade.sk, ktorou si klient záväzne objedná tovar, resp. službu v súlade s cenovou ponukou, ktorú mu na základe jeho žiadosti zašle predávajúci na klientom zadanú elektronickú (e-mailovú) adresu.
  • Žiadosť o cenovú ponuku je klient oprávnený vykonať najmä prostredníctvom:
  1. Elektronickej komunikácie, zaslaním e-mailu na adresu obchod@nemitrade.sk Vyplnenia elektronického kontaktného formulára na webovej stránke nemitrade.sk,
  2. Telefonického rozhovoru na uvedenom tel. čísle: 0918922156
  • Cenová ponuka je považovaná za predzmluvné rokovanie, ktoré nemá voči Zmluvným stranám právne účinky.
  • Predávajúci neakceptuje objednávku tovaru alebo služby, ktorá neumožňuje doručenie elektronickej objednávky.

Uzatvorenie zmluvy

  • Zmluva vzniká odoslaním objednávky prostredníctvom elektronickej komunikácie „e-mailu“ (návrhu na uzatvorenie zmluvy) klientom a následným prijatím objednávky (prijatím návrhu na uzatvorenie zmluvy) predávajúcim. Prijatie objednávky predávajúci oznámi klientovi do 2 pracovných dní od doručenia objednávky spolu s informáciami o dostupnosti, termíne dodania a platobných podmienkach prostredníctvom zadaného e-mailu (na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv). Všetky potvrdené objednávky sú záväzné.
  • Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade klientovi ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým klient súhlasí. Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa z objektívnych dôvodov nemôže skontaktovať s klientom (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, …).
  • Vzniknutú zmluvu (vrátane ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo zákonných dôvodov.
  • V prípade, ak je klientom spotrebiteľ, predávajúci vyhlasuje, že pred odoslaním záväznej objednávky poskytol klientovi informácie podľa § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len zákon č. 102/2014 Z. z.). Klient odoslaním záväznej objednávky a vydraním súhlasu s týmto VOP potvrdzuje, že bol o informáciách v zmysle § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. zo strany predávajúceho riadne a včas informovaný.

III. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

Cena:

  • Všetky ceny sú zmluvné. Cena za tovar a službu je stanovená na základe cenovej ponuky zaslanej Klientovi na základe dopytu podľa bodu 2.2 týchto VOP. Klient sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu za tovar a službu na základe faktúry vystavenej predávajúcim v súlade s objednávkou alebo uvedenú v cenníku spoločnosti NEMI Trade s. r. o.platnom v čase vytvorenia objednávky. Všetky ceny sú uvedené vrátane DPH. Predávajúci je platcom DPH.
  • Kúpnu cenu za tovar a službu je klient povinný uhradiť nasledovným spôsobom:

V prípade tovaru z výrobného programu (sériovo vyrábaného):

  • Zaplatením 100% kúpnej ceny tovaru, dohodnutej pri zadávaní objednávky a to do 7 dní od uzatvorenia zmluvy, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Nezaplatenie ceny tovaru vo výške a v stanovenej dobe zo strany klienta predstavuje dôvod pre odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho.

V prípade tovaru, ktorý je zhotovený/upravený na základe individuálnych požiadaviek klienta alebo tovaru, ktorý je vyrobený na mieru alebo tovaru, ktorý je určený osobitne pre jedného (konkrétneho) klienta:

  • Zaplatením zálohy vo výške dohodnutej pri zadávaní objednávky, avšak v minimálnej výške 50% z celkovej ceny tovaru a to do 7 dní od uzatvorenia zmluvy. Nezaplatenie zálohy vo výške a v stanovenej dobe zo strany klienta predstavuje dôvod pre odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho.
  • Zaplatením zostávajúcej ceny po odpočítaní zálohy z celkovej ceny uvedenej v zmluve a to do 7 dní od oznámenia informácie o pripravenosti na dodanie tovaru predávajúcim. V prípade nezaplatenia zostávajúcej ceny za tovar zo strany klienta je predávajúci oprávnený odmietnuť dodanie tovaru až do momentu preukázateľného zaplatenia celkovej ceny za tovar. V takomto prípade nie je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru, pričom lehota dodania tovaru sa primerane predlžuje o čas, počas ktorého klient neuhradil zostávajúcu cenu za tovar.

V prípade služieb – grafický návrh produktov, vizualizácia, zameriavacie práce, montáž:

  • Zaplatením 100% ceny služby, dohodnutej pri zadávaní objednávky a to do 7 dní od uzatvorenia zmluvy, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Nezaplatenie ceny služby vo výške a v stanovenej dobe zo strany klienta predstavuje dôvod pre odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho.

Platobné podmienky:

  • Klient je oprávnený zaplatiť cenu za tovar nasledovným spôsobom:
    • bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho: SK8875000000004028371020, pričom zaplatením kúpnej ceny sa rozumie deň pripísania platby na účet predávajúceho,
    • platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru v predajni predávajúceho na adrese Mostárenská 9, Brezno 97703.
  • Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí Klient pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané osobitne a ich výška sa odvíja od voľby Klienta.
  • Platba je možná len v EUR. Predávajúci je platca DPH.
  • Klient udelil uzavretím Zmluvy Predávajúcemu súhlas k zasielaniu daňových dokladov v elektronickej podobe, elektronickou cestou na e-mail klienta v zmysle ustanovenia § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z.z o dani z pridanej hodnoty, v platnom znení. Predávajúci poskytne klientovi faktúru elektronicky zaslaním faktúry na e-mailovú adresu klienta zadanú pri vytváraní objednávky.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu. O takomto postupe bude Klient informovaný.

IV. ZAMERIAVACIE PRÁCE

  • Predmetom zmluvy medzi zmluvnými stranami môže byť podľa požiadaviek klienta vykonanie zameriavacích prác. Zameriavacie práce predstavujú samostatnú doplnkovú službu spoločnosti NEMI Trade s. r. o. Na proces vykonania objednávky zameriavacích prác (uzatvorenia zmluvy) sa použijú ustanovenia kapitoly II. týchto VOP.
  • Zameriavacie práce vykoná spoločnosť NEMI Trade s. r. o. do 14 dní od uzatvorenia zmluvy (objednávky) a zaplatenia ceny služby, dohodnutej pri zadávaní objednávky.
  • Klient je za účelom vykonania zameriavacích prác povinný zabezpečiť priestor, ktorý je predmetom zameriavacích prác tak, aby spoločnosť NEMI Trade s. r. o. mohla náležitým spôsobom vykonať zameriavacie práce priestoru (najmä ukončené omietky, vybudované priečky, pripravený podklad terasy, zníženie stropov,..)

V. DODACIE PODMIENKY

  • Miestom dodania tovaru je miesto uvedené a dohodnuté v zmluve (objednávke). Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru alebo služby najmä nasledovným spôsobom:
  1. Osobný odber v sklade predávajúceho na adrese Cesta osloboditeľov 8, Brezno, 97703.
  2. Doručenie prostredníctvom dopravcu
  3. Dodanie tovaru motorovými vozidlami predávajúceho do miesta uvedeného a dohodnutého v zmluve (objednávke),
  4. Dodanie a montáž tovaru vozidlami predávajúceho do miesta uvedeného a dohodnutého v zmluve (objednávke)
  • Osobný odber: Tovar sa považuje za dodaný v prípade, ak spoločnosť NEMI Trade s. r. o. tovar riadne zabalí a umožní klientovi nakladať s tovarom v mieste dodania (sklad predávajúceho) na adrese Cesta osloboditeľov 8, Brezno, 97703.
  • Doručenie prostredníctvom dopravcu: Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, predávajúci splní povinnosť dodať klientovi tovar, ak tovar riadne zabalí a odovzdá ho na prepravu špedičnej firme Cargo friends Slovakia, s.r.o..

V prípade, ak má klient záujem len o prepravu – dodanie tovaru na miesto určené v zmluve (objednávke) a to bez vynesenia tovaru a jeho montáže, miestom odovzdania resp. prebratia tovaru je ložná plošina doručovacieho vozidla. Cena za poskytnutie takejto služby je určená na základe dohody zmluvných strán zachytenej elektronickými prostriedkami.

  • Dodanie tovaru motorovými vozidlami predávajúceho do miesta uvedeného a dohodnutého v zmluve (objednávke): V prípade, ak má klient záujem len o prepravu – dodanie tovaru na miesto určené v zmluve (objednávke) a to bez vynesenia tovaru a jeho montáže, miestom odovzdania resp. prebratia tovaru je ložná plošina doručovacieho vozidla. Cena za poskytnutie takejto služby je určená na základe dohody zmluvných strán zachytenej elektronickými prostriedkami.
  • Predávajúci spolu s tovarom doručí klientovi aj súvisiace doklady, najmä:
    • Faktúru, ktorá je zároveň záručným listom,
    • Dodací list, ktorý je zároveň preberacím protokolom (nevzťahuje sa na prípady ak je súčasťou objednávky montáž tovaru)
    • Preberací protokol, ak je súčasťou zmluvy/objednávky montáž tovaru
    • Dokumentáciu k tovaru vyžadovanú platnými právnymi predpismi
  • Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak predávajúci sa zaväzuje dodať tovar a službu klientovi nasledovne:
    • v prípade grafických návrhov a vizualizácií do 30 dní od uzatvorenia zmluvy (objednávky) a zaplatenia ceny za službu
    • v prípade zameriavacích prác do 14 dní od uzatvorenia zmluvy (objednávky) a zaplatenia ceny za službu,
    • v prípade tovaru z výrobného programu (sériovo vyrábaný), do 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy (objednávky) a zaplatenia ceny za tovar
    • v prípade tovaru, ktorý je zhotovený/upravený na základe individuálnych požiadaviek klienta alebo tovar, ktorý je vyrobený na mieru alebo tovaru, ktorý je určený osobitne pre jedného (konkrétneho) klienta do 7 týždňov odo dňa uzatvorenia zmluvy (objednávky) a zaplatenia zálohovej faktúry, pričom konkrétny termín dodania tovaru (deň a hodina) bude klientovi oznámený bezprostredne po jeho zhotovení.
  • Predávajúci je povinný vydať tovar až po úplnom zaplatení kúpnej ceny za tovar klientom.

Odchýlky medzi vyobrazeným tovarom na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a dodaným tovarom, čo sa týka odtieňu farby povrchu tovaru sú možné, nepredstavujú vadu plnenia predávajúceho. Špecifiká dýhovaných produktov sú obsiahnuté v Prílohe č.1.

  • Spoločnosť NEMI Trade s. r. o. je povinná dodať tovar klientovi, až po zaplatení celkovej ceny za tovar.
  • Tovar sa považuje za prevzatý v momente, keď klient alebo ním poverená osoba prevezme všetky časti dodaného tovaru.
  • V prípade ak je súčasťou objednávky montáž tovaru, o odovzdaní a prevzatí tovaru spíše spoločnosť NEMI Trade s. r. o. a klient preberací protokol v dvoch vyhotoveniach, z ktorých je jedno vyhotovenie určené pre spoločnosť NEMI Trade s. r. o. a jedno pre klienta.
  • Povinným obsahom protokolu sú:
    • Identifikačné údaje odovzdávajúceho a preberajúceho;
    • opis tovaru, ktorý je predmetom odovzdania a prevzatia;
    • termín, od ktorého začína plynúť záručná doba;
    • prehlásenie preberajúceho, či tovar preberá alebo nepreberá,

Ak obsahuje tovar, ktorý je predmetom odovzdania a prevzatia, akékoľvek vady alebo nedostatky, musí protokol obsahovať:

  • súpis zistených vád a nedostatkov;
  • dohodu o spôsobe a termínoch ich odstránenia, prípadne o inom spôsobe urovnania;
  • dohodu o sprístupnení tovaru alebo jeho častí spoločnosti NEMI Trade s. r. o. za účelom odstránenia vád alebo nedostatkov.
  • Ak nedôjde medzi oboma zmluvnými stranami k dohode o termíne odstránenia vád a nedostatkov, potom platí, že vady a nedostatky musia byť odstránené najneskôr do 30 dní odo dňa odovzdania a prevzatia tovaru.
  • Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na klienta okamihom prevzatia tovaru alebo ak si tento tovar neprevezme, tak okamihom kedy mu spoločnosť N NEMI Trade s. r. o. umožní nakladať s tovarom.
  • Spoločnosť NEMI Trade s. r. o. je oprávnená dodať tovar klientovi aj pred termínom stanoveným v zmluve, za predpokladu, že termín dodania oznámi spoločnosť NEMI Trade s. r. o. klientovi aspoň 3 dni pred predčasným dodaním tovaru. Dodanie tovaru pred termínom stanoveným v zmluve je možné uskutočniť iba v prípade súhlasu  klienta so skorším termínom dodania.
  • V prípade, ak si klient neprevezme tovar v deň stanovený v zmluve (objednávke) alebo v termíne stanovenom dodatočne po vzájomnej dohode je spoločnosť NEMI Trade s. r. o. oprávnená požadovať od klienta poplatok za uskladnenie vo výške 20,-€ za každý deň omeškania, maximálne však do 50% celkovej ceny tovaru. Za deň odovzdania tovaru sa v tomto prípade považuje deň, kedy klient neprevzal tovar.
  • V prípade, ak je klient v omeškaní s prevzatím tovaru viac ako 15 dní a ani po dodatočnej výzve spoločnosti NEMI Trade s. r. o. si tovar, ktorý je predmetom dodania neprevezme, má predávajúci právo odstúpiť od zmluvy.

VI. MONTÁŽ

  • Predmetom zmluvy medzi zmluvnými stranami môže byť podľa požiadaviek klienta montáž objednaného tovaru.
  • Klient je povinný najneskôr v deň montáže tovaru zabezpečiť miesto montáže v súlade s technickými podmienkami a to najmä:
    • dokončiť podlahovú krytinu, strop
    • zabezpečiť ukončenie sieťových vývodov (plyn, elektrina),
    • zabezpečiť spôsobilosť stien na montáž, t.j. ich vlhkosť, počet vrstiev omietky by nemala prekračovať 2,
    • vlhkosť a teplota priestoru by mala byť primeraná.
  • Spoločnosť NEMI Trade s. r. o. nezodpovedá za škody spôsobené montážou, ktorá bola vykonávaná iným dodávateľom, ktorého služby klient v súvislosti s montážou tovaru, ktorý je predmetom zmluvy využil.
  • Klient je povinný pred vykonaním montáže tovaru oboznámiť spoločnosť NEMI Trade s. r. o. so všetkými skutočnosťami, ktoré môžu ovplyvniť kvalitu vykonanej montáže tovaru (najmä informácie o skrytých sieťových vývodoch, informácieo umiestnení kabeláže a pod.). V prípade ak klient neposkytne spoločnosti NEMI Trade s. r. o. pre vykonaním montáže uvedené informácie spoločnosť NEMI Trade s. r. o. nezodpovedá za škody spôsobené montážou tovaru.

VII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Odstúpenie od zmluvy klient – spotrebiteľ

  • Klient – spotrebiteľ má právo v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. od zmluvy odstúpiť v prípade zmluvy uzavretej na diaľku mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. V uvedenej lehote je nevyhnutné o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy informovať Predávajúceho spolu s informáciami potrebnými k vybaveniu:
  • Číslo objednávky (variabilný symbol)
  • Popis tovaru
  • Dátum prevzatia tovaru
  • Meno a priezvisko spotrebiteľa
  • Adresa spotrebiteľa
  • Číslo účtu a kód banky (IBAN) pre vrátenie platby
  • Dôvod odstúpenia (nepovinné)

Formulár na odstúpenie od zmluvy určený pre spotrebiteľov nájdete na tomto odkaze.

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

  • Tovar by mal klient – spotrebiteľ zaslať najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy na adresu Predávajúceho Šupkova 43/3, 976 81 Podbrezová, Slovenská republika, úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal, doporučene, poistený (odporúčanie), vhodne zabalený aby nedošlo počas prepravy k poškodeniu samotného tovaru. V prípade odstúpenia od zmluvy klientom, ktorým je spotrebiteľ, musí odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ zaslať na e-mailovú adresu obchod@nemitrade.sk.
  • Predávajúci najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy; tým nie je dotknuté ustanovenie § 10 ods. 4 zákona č. 102/2014 Z. z.
  • Klient – spotrebiteľ berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  • Klient – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je najmä:
  1. a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom klienta – spotrebiteľa a klient – spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  2. b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného klienta – spotrebiteľa,
  4. d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  5. e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  6. f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  7. g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré klient – spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u klienta – spotrebiteľa a klient – spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
  • Klient – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch stanovených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  • Klient, ktorý je podnikateľom má právo odstúpiť od zmluvy podľa podmienok stanovených v zákone č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

VIII. ZÁRUČNÉ PODMIENKY

  • Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad.

IX. KOMUNIKÁCIA

  • Na komunikáciu môže klient využiť všetky kontakty uvedené v týchto všeobecných obchodných podmienkach. Prosíme vás však, aby ste prednostne využívali možnosť komunikovať s nami prostredníctvom e-mailu, najmä pre urýchlenie a efektivitu komunikácie a ako alternatívu k listovým zásielkam. V prípade akýchkoľvek problémov nás môžete kontaktovať na adrese, e-mail: obchod@nemitrade.sk.

X. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  • Osobné údaje klienta sú spracúvané spoločnosťou NEMI Trade s. r. o. so sídlom Šupkova 43/3, 976 81 Podbrezová, Slovenská republika, IČO: 53 239 440 (ďalej len ako ,,prevádzkovateľ“). Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú dostupné na webovom sídle prevádzkovateľa nemitrade.sk. v sekcií ochrana osobných údajov. Uzatvorením zmluvy vyjadruje Klient súhlas s oboznámením sa so základnými zásadami spracúvania osobných údajov prevádzkovateľa.

XI. VRÁTENIE NESPOTREBOVANÉHO TOVARU

Klienti majú možnosť vrátiť nespotrebovaný tovar, ktorý nebol použitý na stavbe, avšak spoločnosť NEMI Trade s.r.o. si vyhradzuje právo na refundáciu vo výške 30 % z obstarávacej ceny tovaru. Dôvodom tohto opatrenia je zabezpečenie kvality a novosti dodávaného tovaru, keďže všetok tovar predávame ako nový.

Tovar, ktorý sa vráti na sklad, môže byť pri manipulácii a preprave vystavený drobným poškodeniam, čím stráca svoju kvalitu a stáva sa nepredajným ako nový produkt. Navyše, každá expedícia je vybavovaná podľa farebných šarží uvedených v objednávke klienta. Ak sa na sklad vrátia malé množstvá produktov s rôznymi šaržami, tieto produkty nie je možné ďalej využiť na nové objednávky, čo vedie k ich nepoužiteľnosti.

Týmto krokom chránime kvalitu produktov a spokojnosť našich zákazníkov, ktorí očakávajú len nepoškodený a nový materiál pre svoje stavebné projekty. Prosíme klientov, aby zvážili svoje objednávky a minimalizovali riziko vrátenia nevyužitého tovaru.

XII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  • Pokiaľ je klient spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na spoločnosť NEMI Trade s. r. o. so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým spoločnosť NEMI Trade s. r. o.  vybavila reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že spoločnosť NEMI Trade s. r. o.  porušila práva klienta. Klient – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („ARS “), ak spoločnosť NEMI Trade s. r. o. na žiadosť klienta – spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovedala zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh môže klient – spotrebiteľ podať príslušnému subjektu ARS; Vaša možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Ďalšie podmienky súvisiace s ARS ustanovuje zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  • Európska komisia na účely mimosúdneho riešenia sporov so spotrebiteľmi vyvinula platformu riešenia sporov online (RSO). Aj túto platformu môžete, ak ste spotrebiteľom, využiť na riešenie svojich sporov, a to prostredníctvom odkazu europa.eu/consumers/odr.
  • Orgán dozoru, ktorému podlieha činnosť predávajúceho, je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Banskobystrický kraj so sídlom Dolná 46, 974 01Banská Bystrica 1, Slovenská republika.
  • Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 11.2024. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.